Kjøpe i spania

Alt om kjøp, salg, leie og utleie av eiendom i Spania. Utveksling av tips og erfaringer m.m. Bruk denne gruppen flittig FØR du kjøper eller leier en bolig i Spania!

Kjøpe i spania

Innlegg Ladand » 06. August 2016 13:15

Hei
Vi har lyst til å kjøpe oss leilighet i Spania til feriebruk. Er det noen her som kan anbefale eiendomsmeglere man kan kontakte for visningstur? Vi var i Spania i sommer og snakket med spaniamegler1. De skulle holde visninger for oss, men de leilighetene vi ville se på fantes ikke.... Har ikke lyst til å dra på tur for å se, for så å bli vist noe annet enn det man har avtalt.
Alle gode tips mottas med takk:-)
Brukerens avatar
Ladand

Re: Kjøpe i spania

Innlegg Hito » 07. August 2016 17:20

Hva om dere går inn på nettsiden til de ulike eiendomsmeglerne, f.eks. Solana casas, scandiameglerne (Max altea), og ser selv og avtaler?
Brukerens avatar
Hito

Innlegg ElMariachi » 09. August 2016 08:49

Hei Ladand!

Har sendt deg en privat melding.

Ha en fin dag!
Brukerens avatar
ElMariachi

Innlegg june001 » 29. August 2016 11:35

Mitt råd er å ta deg tid til å finne en plass å bo, gjerne lei en stund, da ser du om du liker deg. Og bruk advokat, uansett som blir sagt, da er du sikret at dine rettigheter blir ivaretatt. Ripoll abogados er spanske, men snakker norsk, engelsk, fransk spansk nederlandsk, og er medlem av advokatforeningen. www.ripollabogados.com.

Jeg selv så på hus i 4 år før jeg bestemte meg, og kjente området før jeg flyttet.
Brukerens avatar
june001

Innlegg Erik Schult » 08. September 2016 12:43

Hei!

Jeg kan anbefale Tom Wergeland som eiendomsmegler. Han er norsk, bor, holder til og selger leiligheter i området ved landsbyen Torre de la Horadada, ca 7 mil sør for Alicante. Her bor det spanjoler og utlendinger om hverandre og det er fine strender og koselig restauranter. Det er ikke noe hotel i landsbyen så stedet har bevart sitt spanske preg. Vi kjøpte selv leilighet av ham i fjor og er storfornøyde både med service og oppfølging både under og etter visningsturen og den leiligheten han fant. Han gjorde alt så lettvint for oss. Ikke nok med det konen hans, Mona har egen interiørforretning og kan skaffe alt av inventar om ønskelig. Her er en link som kan sette deg på sporet: http://www.wop.no/bolig_i_spania/costa- ... a-horadada.
Setter pris på om du bruker meg som referanse om du tar kontakt med ham.
Lykke til
Hilsen
Erik Schult
Brukerens avatar
Erik Schult

Innlegg Ada531 » 16. Januar 2017 19:24

Skulle noen tenke på Torrevieja, pass på å ikke bruke R&L Homes overseas i Alfredo Nobel 1!
Unngå horror (inkludert spansk jurist og bank)! Hjelper ikke hvor mange språk de snakker, så lenge
kontrakten ikke er verdt papiret den er skrevet på.
Brukerens avatar
Ada531

Gå til Eiendom i Spania

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest