Internett i Torrevieja

Lokalt forum for Costa Blanca, her inngår blant annet: Alicante, Alfaz del Pi / Alfas, Albir, Altea, La Nucia, Villajoyosa, Santa Pola, Guardamar, Quesada, Rojales, Elche, Torrevieja, Orihuela, San Miguel, Pilar de Horadada, La Manga og mye mer.

Internett i Torrevieja

Innlegg huhvidst » 12. Oktober 2014 08:12

Jeg har leid en leilighet i Torrevieja sentrum fra 1.november til 1.april denne vinteren, og gleder meg til å reise nedover om få uker allerede :)

Leiligheten har alt jeg trenger bortsett fra Internett.
Jeg skulle gjerne hatt en Internett forbindelse som er god nok for regelmessige Skype samtaler, samt for å se TV programmer over Internett nå og da.

- Hvilke leverandører/muligheter har jeg?
- Er det problematisk å tegne abbonnement for så kort tid som 5 måneder?
- Er det ventetid på installasjon, slik at jeg bør bestille før jeg reiser nedover?

Tilbakemeldinger mottas med takk, og med tilbud om en gratis kaffe på valgfri bar/cafe i Torreviaja i vinter :)

mvh
Brukerens avatar
huhvidst

Re: Internett i Torrevieja

Innlegg Cathrine » 13. Oktober 2014 15:46

Min erfaring er at det varierer veldig hva som er tilgjengelig og bra i forskjellige områder, selv sentralt i Torrevieja.

Det du kan sjekke ut er Olé. De pleier å ha gode priser og være fleksible mht bindingstid. De har også begynt med fiber enkelte steder. Mange leverandører krever at du har NIE, andre har bindingstid på et år eller mer og det er fortsatt en god del som sliter med hastigheten. Det aller beste er å finne ut hva folk i samme område bruker og spørre om de er fornøyd.

Broadband Costa Blanca har internett via satelitt og som regel god hastighet og lite nedetid, men er usikker på hvordan det er i sentrum. De har også løsninger for kortere perioder og uten NIE så vidt jeg vet.

Stort sett installerer de kjapt, men dette varierer også. Generelt sett betaler du mer om du ikke binder deg for en lengre periode, men det begynner å komme flere fleksible løsninger heldigvis. Hastigheten er fortsatt ikke like bra som i Norge.
Brukerens avatar
Cathrine

Re: Internett i Torrevieja

Innlegg huhvidst » 01. November 2014 14:56

Takk til Cathrine og Nordfra9. Bare send meg en personlig melding med hvor/når dere vil ha kaffen servert hvis dere er i Torrevieja området :)

Jeg kommer nedover den 9.November.

mvh
Hugo
Brukerens avatar
huhvidst

Gå til Costa Blanca - Den hvite kyst

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest