Foretaks-avgift i Spania?

Om det å drive næring i SPania. Debatt og utvekslik av erfaringer. Om å starte eller overta ett firma i Spania, ansette folk, kontrakter og alt relatert til dette.

Foretaks-avgift i Spania?

Innlegg Iam » 02. August 2011 21:07

Heisan ,
Vi er i prosessen med å flyte til Spania, og lurer på en del ting i den forbindelse...

Vi ønsker å ha betalende gjester hvor vi skal bo, ikke som et BB men som et sted folk kan komme for å slappe av over tid.
Må vi da registrere dette som et foretak, og i så fall er det noen faste avgifter som må betales hver mnd uavhengig av vår inntekt?
Lønner det seg å registrere dette som et AS eller som et enkeltmannsforetak i Spania?

Iam
Brukerens avatar
Iam

Re: Foretaks-avgift i Spania?

Innlegg kai » 03. August 2011 16:52

Er mange måter å gjøre dette på.. dere må snakke med en Gestor for deres konkrete tilfelle.

Mulig dere bare deklarere dette på deres spanske selvangivelse, eventuelt registerer en med et spansk "enkeltmannsforetak" (Autonomo) så deklarerer dere kvartalsvis og betaler noe avgifter basert på omsetning.

K
Brukerens avatar
kai

Innlegg Iam » 04. August 2011 15:54

Takk skal du ha K...
Har du et Gestoria å anbefale i Valensia (Xativa). Elle er det bare å søke på Gestor i dette eller andre områder.
Jeg spør fordi det altid er ok å sakke med noen med den erfaringen ikke jeg har, takk igjen..
et lite tillegg, om våre gjester kuin betaler i form av donasjoner, er dette skattbart?

I.
Brukerens avatar
Iam

Innlegg kai » 05. August 2011 08:56

Hei, nei har ingen spesielle jeg vil anbefale. Snakk med folk lokalt eventuelt.

"Donasjoner" vil nok bare bli oppfattet som en noe i overkant kreativ måte å omgå beskatning på så det ville jeg ikke satset på.

Da må du eventuelt drive en ideel stiftelse registert i Spania. Går ikke an å bare drive utifra ei skoeske hvor omsetningen går.

K
Brukerens avatar
kai

Gå til Næringsvirksomhet i Spania

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest