Oppstart av internasjonalt selskap med base i Spania

Om det å drive næring i SPania. Debatt og utvekslik av erfaringer. Om å starte eller overta ett firma i Spania, ansette folk, kontrakter og alt relatert til dette.

Oppstart av internasjonalt selskap med base i Spania

Innlegg alfa » 19. November 2011 08:10

Hei
Vi vurderer å flagge ut til et mer bedriftsvennlig land, Spania.
Vi driver internasjonal distribusjon og online salg av nettverksprodukter med kunder i hele verden.
Men nå går prisene opp med 29% med posten fra 1 januar, da må vi flytte skal vi tjene pengene selv i stedet for å gi dem til posten.
Ser at det koster med sporing på pakker mellom 100 til 1000g en 4 del av det i Norge.

men hva koster det å etablere et Spansk datterselskap som skal stå for selve lager og sending av varer, vi vurderer også å åpne en butikk mot alle nord europeiske turistene, fordi alle vil ha våre produkter når de har testet det.

Hva slags kostnader må man betale der nede? MVA, toll - vi importerer fra produsenten.

Vi ønsker bendiorm ned til alicante som sted.

Må være Norsk skole til barna i nærheten, Alfas Del PI?

Aller helst skulle vi ha funnet personer som bor der nede(Norske) som kunne drevet dette for oss der nede.
Eller sammen med oss, slik at man får litt lokal kunnskap samt flere som kan hjelpe til med å sende varer, snakkes spansk med posten.
Finne ut av kostnader og alt mulig der nede i forbindelse med oppstart, drift, faste kostnader.
Leilighet må vi også ha(Eierne i Norge) når vi er der nede.
Vi selger internasjonalt i EURO, vi har stort varelager. Men vi ønsker ikke å importere flere varer inn i Norge eller sende varer fra Norge, blir ikke rik av det. Vi konkurrer internasjonalt og har distribusjonsrett på våre produkter i hele Europe utenom (Bedriftsmarkedet i spania, inntil videre - kun privatmarkedet i spania) og resten av Europa med Russland, Norden, Øst Europa og mange andre land vi kan selge til i hele verden. Da må vi også være konkurransedyktige og sende alt med sproring. Dette er produkter som gir deg en rekkevidde på trådløs internett løsninger som svært få andre produsenter kan matche. Ingen er bedre og ingen kan konkurrere med oss på pris. Vi har meget god avanse selv om vi er verdens billigste på disse produktene. Meget god avanse!!!
Derfor kan vi også konkurrere med med salg i hele verden med base fra Norge til og med, men mye vil ha mer og vi vil ha pengene selv ikke gi dem til den Norske stat eller postens monopolvirksomet.
Vi har flere kunder i spania, vi har mange LIKES på facebook fra spanjoler, veldig mange.
Så vi skal ta hele dette markedet samt hele Europa.

Dette er geniale nettverksprodukter fra dyktige produsenter, produktene er kjent på alle forum verden over. De som kan nettverk kjøper kun disse produktene med tanke på rekkevidde og kvalitet.

Mvh
Nettverk...
Brukerens avatar
alfa

Re: Oppstart av internasjonalt selskap med base i Spania

Innlegg RogerS » 27. November 2011 11:58

HEI !

Hørtes spennende ut. Jeg har et nyregistrert firma i Torrevieja, og vil gjerne ha kontakt.

Hilsen Roger Sten Snarli

roger@promaster.no Tel. +34, 6767 40 342
Brukerens avatar
RogerS

Re: Oppstart av internasjonalt selskap med base i Spania

Innlegg sørlandet78 » 22. Desember 2013 03:44

Hei.

Så spennende ;)

Vet at posten Spania opererer med noen helt andre priser i spania enn i norge men akkurat det med toll og sånt til norge vet jeg ikke,det jeg har sendt til norge har jeg skrevet gave på og det har jeg ikke måttet betalt toll på.
Kansje du skulle ha tatt kontakt med en Gestoria som kansje kunne ha hjulpet deg litt mer med spørsmålene dine.

Ihvertfall hvis du flutter å trenger noen til å jobbe så er jeg på utkikk etter jobb ;)
Brukerens avatar
sørlandet78

Gå til Næringsvirksomhet i Spania

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest