Spørsmål angående forsikring.

Kategori for kjøp & salg av biler, motorsykler, moped, scooter med alt av tilbehør.

Spørsmål angående forsikring.

Innlegg ElMariachi » 30. Mai 2015 12:08

Hei,

Har tenkt å kjøpe meg motorsykkel i Spania. Det er snakk om racing type. Altså 'RR' på fagspråket.
Har sykkel i Norge, men kunne ikke kjøpe meg racing sykkel i Norge pgr av forsikring. Ingen av selskapene i Norge vil forsikre racingsykkel på personer under 28 år. Jeg er 25.

Med veldig fine motorsykkelpriser i Spania (1/3 av prisen i Norge), fine veier, fint kjørevær og gode racingbaner, vil jeg naturligvis drive med lidenskapen min også i Spania.

Noen her som vet hva forsikringselskapene sier til personer på 25 år som vil forsikre racingsykkel?

På forhånd 'gracias'.
Brukerens avatar
ElMariachi

Re: Spørsmål angående forsikring.

Innlegg kai » 31. Mai 2015 11:06

Hei, et er mye kultur for slikt i Spania og som du har oppdaget. Masse baner...

Det ar massevise av førere under 28 her så tror ikke det er noe problem. Du kan legge inn dine data på websiden http://www.acierto.com/ så ser du hva den konkrete sykkelen vil koste deg fra de forskjellige selskapene.

Merk at man med spanske mc førerkort kun kan kjøre opptil 600cc eller noe i den duren de første årene. Etter å ha vært på veien kan du kjøre større sykler.

K
Brukerens avatar
kai

Gå til Bil & Motor

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester