NIE nummer i Alicante regionen

Lokalt forum for Costa Blanca, her inngår blant annet: Alicante, Alfaz del Pi / Alfas, Albir, Altea, La Nucia, Villajoyosa, Santa Pola, Guardamar, Quesada, Rojales, Elche, Torrevieja, Orihuela, San Miguel, Pilar de Horadada, La Manga og mye mer.

NIE nummer i Alicante regionen

Innlegg tsunniva » 20. April 2017 10:28

Jeg skal flytte til Alfaz del Pi og trenger et NIE nummer. Har forstått det slik at man må møte opp personlig på politistasjonen, men er det noen som vet om man må gå til den nærmeste, lokale politistasjonen? Eller kan jeg for eksempel gå på DNI kontoret i Alicante selv om jeg skal bo i Alfaz? Har nemlig lest at man kan få NIE nummeret på dagen i Alicante, mens man må vente flere dager på andre kontorer. Jeg er litt avhengig av å få hentet det sammen dag...
Brukerens avatar
tsunniva

Re: NIE nummer i Alicante regionen

Innlegg -Thomas- » 25. April 2017 12:13

Hei

Vi reiste til Elche og fikk ordnet med NIE-nummer på dagen. Vi holder til i Torrevieja. Tror det går fint å reise til Alicante for din del. Må vel bare passe på at det kontoret har mulighet til registrering av NIE.

Vi hadde på forhånd fylt ut skjema "Solicitud de Numero de Identidad de Extranjero (NIE) y Certificados)" EX15
Husk passbilde.

Regner med det er noen andre her som har mer kontroll på dette.

Lykke til!
Brukerens avatar
-Thomas-

Re: NIE nummer i Alicante regionen

Innlegg kai » 07. Mai 2017 22:49

Du ordner dette hos Policia Nacional i Benidorm.... (om du bor i Alfaz del Pi).

K
Brukerens avatar
kai

Gå til Costa Blanca - Den hvite kyst

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester