Arbeidsrettigheter som fast ansatt i Spania.

Om det å drive næring i SPania. Debatt og utvekslik av erfaringer. Om å starte eller overta ett firma i Spania, ansette folk, kontrakter og alt relatert til dette.

Arbeidsrettigheter som fast ansatt i Spania.

Innlegg Johnny23 » 19. August 2018 15:57

Buenas tardes.

Jeg ønsker informasjon angående arbeidsrettigheter som fast ansatt i Spania.

For å ta det hele fra start så har jeg bodd i Spania i snart 3 år, prater språket flytende og er godt etablert. Noe som betyr at jeg har en fast jobb med god lønn. Jeg jobber i et stort skandinavisk eiendomsfirma og her har jeg jobbet i straks to år.

Jeg har fast kontrakt og jobber per dags dato med salg av eiendom. Da jeg startet å jobbe i dette firma, begynte jeg å jobbe på gulvet og var nødt til å bevise meg og jobbe meg oppover i karrieren. Noe som er helt naturlig.

Etter ett år på gulvet fikk jeg muligheten til å bli forfremmet til selger, noe jeg hadde sett frem til fra da jeg startet å jobbe i dette firma. Jeg takket naturligvis ja til denne forfremmelsen og har siden 1. september 2017 jobbet som selger og solgt mange boliger for dette firma.

Jeg selger i snitt 3-4 boliger i måneden, er pliktoppfyllende og tar jobben min veldig serriøst. Jeg jobber ettermiddager og kvelder, helger der det er nødvendig, og siden jeg ble forfremmet til selger har jeg null dager i fravær. Jeg har aldri fått noen form for advarsel og aldri hatt problemer med noe eller noen i firma.

Jeg ante fred og ingen fare frem til møtet med ledelsen på fredag. Da kom nyheten om at styret mener jeg jobber best på gulvet. Ledelsen mener jeg selger for lite og vil at jeg går tilbake til utgangsposisjon.
Dette kom som er stort sjokk og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dette betyr blandt annet at jeg går ned i lønn, men mest av alt frykter jeg nå for å få sparken. Etter nyheten som kom på fredag, føler jeg nå at alt kan skje.
Det er verdt å nevne at jeg ikke fikk ny arbeidskontrakt etter at jeg ble selger. Så i papirene står det fremdeles at jeg jobber som ‘innselger’ fra 2016.

Jeg har grublet mye i helgen og har en liten angst inne i meg og lurer på om jeg en dag nå plutselig kan bli sagt opp. Som sagt, ingen advarsler har blitt gitt. Jeg vet i Norge har man krav på 2 muntlige og 1 skiftelig advarsel før man kan bli sagt opp. Gjelder det samme her?

Kan dem nå plutselig si meg opp uten grunn?
Noen tips?

Det er stort eiendomsfirma med nesten 40 ansatte og alle her jobber med fast kontrakt.
All informasjon om temaet og lenker til artikler setter jeg meget stor pris på.

På forhånd takk for svar og ha en fin søndagskveld!
Brukerens avatar
Johnny23

Gå til Næringsvirksomhet i Spania

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester