Jobb i Spania sponset av NAV i Norge

Om det å drive næring i SPania. Debatt og utvekslik av erfaringer. Om å starte eller overta ett firma i Spania, ansette folk, kontrakter og alt relatert til dette.

Jobb i Spania sponset av NAV i Norge

Innlegg kai » 17. Februar 2013 19:23

- Føler meg rik i Spania på norske Nav-penger
Nordmann i Spania: - Nærmest umulig å få jobb her

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... ce=message

Norske Hanne Lundhaug (38) hyller muligheten Nav gir henne til å bo og jobbe i Spania.

Hva mener dere på forumet her om dette?

K
Brukerens avatar
kai

Re: Jobb i Spania sponset av NAV i Norge

Innlegg Soltracker » 18. Februar 2013 13:55

Det første jeg reagerer på er at det er en artikkel som er 2,5 år gammel. Hvordan stiller NAV seg til tilsvarende caser i dag? Sender de arbeidsledige folk til Spania i håp om at de finner seg arbeide i dag? Har de utredet virkninger av denne praksis? Har de som ble sendt nedover for 2-3 år siden fått arbeide? Går de på arbeidsledighetstrygd i dag eller er de uføre? Mye å ta hensyn til med andre ord.

Det neste jeg tenker er at det er flott at kronisk syke mennesker kan få en sjanse til å få et bedre liv i varmere strøk. Jeg vet hvordan det er å leve med en kone som er kronisk syk av allergi, asthma og luftveissykdommer. Og vinteren i Norge er et helvete for slike sykdommer. Jeg ønsker de alt godt, og om de kan få avklaringspenger mens de får jobb i Spania er dette helt ok i mine øyne. Frågan er jo hva som skjer etter 3 mnd avklaringspenger, om de har fått jobb, eller om de må reise slukkøret tilbake til Norge med uforrettet sak. Må de det er jo hele poenget med ordningen borte. I og for seg kan det jo være en ide generelt å sende syke, og i og for seg gamle, til Spania slik at de kan få et bedre liv. Jeg forbanner mine forfedre for å vandre nordover når isen slapp taket. Hva skulle de her oppe å gjøre i utgangspunktet? Tenk deg våre steinalderforfedre og hva tenkte de? Vi vandrer mot kulda? Huff..
Brukerens avatar
Soltracker

Gå til Næringsvirksomhet i Spania

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest